W końcu mogę przedstawić wam VCMI. Ten projekt to marzenie każdego fana Heroes of Might and Magic 3.

Pozwala on na prawdziwe cuda, przy których opisany przeze mnie mod HD to trywialna głupota niewarta większej uwagi.
Czym jest VCMI?
Cudem. Wiecie co powstanie, gdy grupa programistów, a jednocześnie fanów HoMM zacznie tworzyć? Właśnie VCMI – kompletne przepisanie silnika Heroes of Might and Magic 3, połączone z poprawą błędów i innymi bajerami, takimi jak:
- Bezproblemowe odpalenie gry pod Windowsem, Linuksem i Mac OS-em
- Możliwość ustawienia dowolnej rozdzielczości. Nawet 2k. Inną sprawą jest to jak to będzie wyglądać…
- Dołączony menedżer modów. Pozwala on na swobodną instalację i selektywne używanie fanowskich dodatków do gry. Nowe jednostki, bohaterowie, kampanie i inne, bez żadnego problemu.
A oprócz tego jest przede wszystkim żywym organizmem, wokół którego gromadzą się zdolni fani.
Twórcy scenariuszy i modów. Programiści ciągle poprawiający rdzeń VCMI. Masa chętnych do testowania graczy.
Dzięki temu projekt się rozwija. A wraz z nim jedna z najpopularniejszych strategii turowych w dziejach.
Za mało? Więcej informacji na ich stronie internetowej.
Czemu dopiero teraz o tym piszę?
VCMI jest tworzone od kilku lat. Jednakże, dopiero niedawno, bo 1. listopada, wyszła wersja 0.97, w której dodano dwie rzeczy bez których nie wyobrażam sobie gry w Heroes of Might and Magic 3: w pełni funkcjonalny generator losowych map i sprawną sztuczną inteligencję. Wcześniej obie te funkcje działały jako tako. Delikatnie mówiąc. Zresztą, sami twórcy określali dawne AI jako „StupidAI”. Jeżeli to niczego nie sugeruje, to nie wiem co mogłoby być bardziej dosadne.
Przyjazne ostrzeżenie: kampanie uwielbiają wykrzaczać VCMI. Istnieje realna szansa, że przy ładowaniu misji gra się wysypie. Oczywiście ekipa odpowiedzialna za tego remake’a Heroesów już pracuje nad naprawieniem tego, więc możecie zachować spokój.
Jak to zrobić?
Dobra, koniec bzdur, przejdźmy do zabawy. Instalacja VCMI jest prosta niczym but.
Instalujesz Heroes of Might and Magic 3. VCMI to goły silnik, wszelkie grafiki, dźwięki i inne muszą być wzięte z gry. Nie masz HoMM 3? To kup na GOG.com. Innych opcji na dobrą sprawę brak.

Ja akurat mam płytki z HoMM3, ale jak zobaczyłem ostatnio ich stan, to postanowiłem przygarnąć „kopię zapasową” na GOGu.
Ściągasz najnowszą wersję VCMI z tej strony, po czym rozpakowujesz je do katalogu gry.

Robisz skrót do aplikacji VCMI_launcher.exe. Będziesz z niego korzystać. I to często. Najlepiej odpal od razu po tym jak skończysz czytać 😉
Instrukcję co robić dalej sobie odpuszczę, bo wszytko jest podane w wystarczająco przystępnej formie. Poradzicie sobie w grze, to poradzicie sobie z launcherem VMCI.

8 odpowiedzi na “VCMI – Heroes of Might and Magic 3. Stary, dobry a jednak nowy.”
Powinieneś jeszcze wspomnieć o vcmi na androida. 🙂 nie wiem jak teraz progres na tej platformie, ale już z rok temu można było pograć w heroes 3 mobilnie. tylko były olbrzymie problemy ze stabilnością i poprawnym działaniem. Jedna na 10 gier się odpalała, i to z dużą szansą że się wykrzaczy. Ale heroes 3 na komórce? Warto czekać na wersję stabilną 🙂
A napisałem, nawet w wpisie masz podlinkowane: czasy, kiedy VCMI na Androida było czymś, o czym warto zapomnieć odeszły w zapomnienie 😉
I biorąc pod uwagę, że jedyna firma, która ma prawo zrobić port Heroes of Might and Magic 3, to Ubisoft, to ja wolę jednak polegać na dobroci wspólnoty tworzącej VCMI, niż wierzyć w to, że Ubisoft wypuści dobry, pełnoprawny port tej gry na platformy mobilne XD
[image: Disqus] Settings
Kupić angielską wersję na gogu vs polską w biedronce za 10 zł(tak zdobyłem własną 😀 ) lub na sklepie internetowym……………I co najważniejsze,w naszej walucie więc taniej.
Tę grę warto mieć na półce. I ja ją mam. Ale ją zwyczajnie zajechałem na śmierć, więc kupiłem na GOGu 🙂
Pliku exe nie zamęczysz 😀
Witam. Spróbowałem zainstalować obecną wersję 0.98. Niestety WOG mod sciągnął się po rosyjsku i nie ma jak tego wyłączyć.. Jakiaś podpowiedż jak zainstalować wersję angielską? Na forum projektu ten problem pozostał bez odpowiedzi…
W weekend zmęczę temat, to powiem 🙂 Ten komentarz napisałem po to, byś wiedział, że jestem na tropie 🙂
Ja wszystko robiłem za pomocą VCMI_launcher.exe i domyślnie zassało mi wersję angielską. Upewnij się, czy w launcherze nie masz wersji RU odpalonej.
ee