Polskie akcenty na E3

Od E3 2019 minęło już sporo czasu, ale przeglądając jeszcze raz (i dokładniej) informacje o rzeczach pokazanych na targach zauważyłem dużą i (zwykle) niezbyt oczywistą obecność gier tworzonych przez naszych rodaków.

Wrzucam zdjęcie Krakowa, bo brak mi lepszego pomysłu.
Image by Dariusz Staniszewski from Pixabay

Szkoda by było te wątki zgubić, więc postanowiłem zebrać je w jedno miejsce – korzystam z tego, że jak o czymś pisze, to zwykle coś z tego pamiętam. Wy też skorzystacie, bo prawdopodobnie o połowie wątków nie słyszeliście.

Oczywistości będą na końcu jakby co.

Panzer Dragoon

Dawno, dawno temu, bo w latach 90tych, zaczęła wychodzić seria Panzer Dragoon. Idea była prosta – lecisz na tytułowym (ale nazwanym po niemiecku, dla szpanu) opancerzonym smoku i strzelasz napotkanych po drodze przeciwników.

Tymczasem – czasy współczesne

Przewijamy do 2019 roku, kiedy to w trakcie Nintendo Direct zostało pokazane, że polskie studio MegaPixel Studio S.A, działające pod firmą Forever Enterntainment S.A stworzy remake pierwszej i drugiej części serii.

Przy czym premiera remake’u pierwszej części ma nastąpić jeszcze w tym roku. Nie ukrywam, że jako człowiek z prywatnym kociokwikiem na punkcie smoków czekam na więcej informacji.

Bee Simulator

Varsaw Game Studios (ulokowane w wiadomym mieście) pokazało na E3 2019 symulator pszczoły na wszystkie możliwe platformy – PC, PS4, Xbox One i Switcha.

Twórcy obiecują elementy edukacyjne i że będzie ona przeznaczona dla szerokiego grona odbiorców. Nie wyobrażam sobie bym chciał grać w symulator pszczoły, ale może być tak, że się po po prostu nie zawieram w tym szerokim gronie.

P.S Jakby co dalej mam dość negatywne nastawienie do symulatorów „z czapy”. Negatywne emocje po dawnym wysypie „Twoja Stara Symulator” dalej mi nie przeszły.

Blair Witch

Czuje się dziwnie z faktem, że podchodzę z entuzjazmem do gry od Bloober Team – studia, które znam głównie z masowego pobierania dotacji na gry i BRAWL (kiepskiej i mrocznej podróbki Bombermana sprzedawanej w takich cenach, że dobre chipsy są droższe). A tymczasem – powrót do tematu wiedźmy z Blair, w świetle ich nowszych gier i trailera z E3 zapowiada się interesująco.

Na tyle, że aż będę śledził informacje w temacie. A to już dużo więcej niż to co wcześniej robiłem z nich grami 😀

Outriders

Powiem szczerze – przespałem fragment w którym People Can Fly przestało być Epic Games Polska i zostało ponownie People Can Fly. Tym większe było moje zaskoczenie, jak pochwalili się nową grą – robionym dla Square Enix cooperacyjnym FPSem Outriders.

Czemu mi to capi looter-shooterem pokroju Borderlands czy Warframe? Cholera wie. To jak dobrego mam nosa przekonany się w drugiej połowie 2020 roku na PC, Xbox One i Playstation 4.

Carrion

Odwrócony Horror w którym wcielamy się w potwora i polujemy na ludzi, zamiast wcielać się w człowieka i uciekać przed potworem? Brzmi dobrze, wygląda dobrze.

Carrion jest tytułem bardzo łatwym do pominięcia – twórcy, czyli Phobia Game Studio nie mają strony internetowej, profilu na FB ani innych tego typu. Dlatego dobrze, że zgadali się z Devolver Digital i zostali pokazani w trakcie ich „prezentacji” na E3 2019, bo bez tego gra by prawdopodobnie nie zrobiła zbyt wielkiego szumu.

Mimo tego, że sama ich „konferencja” była jednym z słabszych wątków na tegorocznej imprezie.

Last Oasis

Jak to pięknie opisał PC Gamer „kolejna gra survivalowa wydana w Early Access”. Jedyna różnica jest taka, że głównym zagrożeniem nie jest apokalipsa zombie, a globalne ocieplenie, które sprawia, że ziemia zmieniła się nie do poznania.
Główną nowinką w tej grze mają być pająkowate pojazdy wykonane z drewna, które będą tworzone przez współpracujących ze sobą graczy. Takie sci-fi retro bazy na nogach.

Start Early Access gry? 3. września tego roku. Koniec? Heh, tego nie wie na pewno nikt ^^”

Twórcami gry jest niedawno powstałe studio z Wrocławia – Donkey Crew, które poza fajnym pomysłem na grę ma też genialną domenę strony internetowej – https://www.donkey.team/

Sniper: Ghost Warrior Contracts.

CI Games, zwane kiedyś City Interactive. Kiedyś twórcy masowo produkowanych budżetowych strzelanek, dziś znani głównie z tego, że nie wydadzą nigdy Lords of The Fallen 2 (bo najpierw wynajęli zewnętrzne studio, potem zaorali efekty i zaczęli tworzyć sami, co pozbawia mnie wiary w sukces), problemami finansowymi (zakończonymi długiem u mBanku na potrzeby produkcji wyżej wymienionej gry) i tym, że, być może wpadli na dziwne pomysły odnośnie reklamowania poprzedniej części serii.

Nie muszę chyba pisać jak słaba jest moja wiara w sukces tej gry? Zresztą, IGN pokazało gameplay. Poczułem zew przeszłości. Znaczy się, jakbym oglądał coś sprzed ładnych kilku lat.

No to chyba tyle.

The Wizards – Dark Times

Piszę o tym tylko z kronikarskiego obowiązku – to jest samodzielny dodatek do gry VR wydanej przez Polaków z Carbon Studios. VR dalej ma za wysoki finansowy próg wejścia by mnie jakoś konkretnie podniecać, ale jak już piszę o polskich grach na E3, to dobrze by było napisać też o takiej jak ta.

Ale, żeby nie było, że jestem kompletnie bez serca – zapowiedziany system rzucania zaklęć za pomocą samych gestów dłońmi to jest coś, co z wielką radością bym chciał przetestować. Ale musiałbym mieć na czym 😀

Dying Light 2

Doczekaliśmy kolejnych informacji o Dying Light 2. Dostaliśmy kolejny trailer gry, tym razem skupiający się na protagoniście.

Oprócz tego IGN dało radę wysępić trochę gameplayu i rozmów z twórcami z Techlandu odnośnie gry.

Połączymy to z faktem, że Chris Avellone, znany też jako „człowiek, który pisał we wszystkich grach które pokochaliście i które pokochacie (jak Jedi: Fallen Order) pomaga przy tworzeniu historii w grze i powstaje nam gra, która powinna wzbudzać zainteresowanie wszystkich, chociaż w jakimś małym stopniu.

Wiedźmin 3 na Switcha

Niby przeciekało to ciągle, ale jednak co potwierdzenie, to potwierdzenie. Wiedźmin 3 trafi na Switcha, oczywiście srogo okrojony graficznie. Maksymalna rozdzielczość gry w trybie przenośnym to ma być 540p, a w trybie stacjonalnym 720p. Tekstury wyglądają jak z produkcji co najmniej o trzy lata starszej. Na plus przemawia to, że gra będzie wydana w całości na nośniku fizycznym, będzie zawierać oba dodatki, resztę DLC a wydanie pudełkowe będzie pełne bajerów.

Wiedźmin 3 na Switcha

Niestety, mam też jeden problem z Wiedźminem 3 na Switcha. Do tego bardzo poważny – port nie jest robiony przez CD Project Red, tylko przez Saber Interactive. Z jednej strony oni są odpowiedzialni za Halo: Master Chief Collection na Xbox One oraz pomagali przy tworzeniu Quake Champions. Z drugiej strony wydali na Switcha NBA Playgrounds które było kompletną katastrofą i Shaq Fu: A Legend Reborn – lichy sequel jednej z najgorszych gier w historii.

Jestem szczęśliwy, że uzyskałem tę informację, bo przynajmniej wiem, że preorder Wiedźmina 3 to coś, delikatnie mówiąc, ryzykownego. Jeszcze nigdy w życiu nie zależało mi na obejrzeniu dokładnej analizy gameplayu przed zakupem gry na Switcha

Cyberpunk 2077

Dostaliśmy Keanu Reeves’a na scenie. Dostaliśmy datę premiery. Nowy trailer też się trafił.

Ci, którzy mogli, to mogli zobaczyć nowy gameplay. Bywało dużo gorzej. Ale bywało też lepiej. Reszta czeka na albo na Pax West 2019, kiedy pokażą gameplay wszystkim, albo na premierę 16 kwietnia 2020 roku.

To teraz ankieta na koniec, CD Projekt wykreślony z powodu bycia oczywistą odpowiedzią:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *