Kategorie
Gry

Jak i po co walczyć z Riftborne potworami w Monster Hunter Now?

Nie ma realnej szansy na to, że znajdę czas by podsumować to co zostało dodane w ostatnich miesiącach do Monster Hunter Now.

Riftborne Monsters - oficjalna grafika od Niantic, przedstawiająca Rathian w wersji Riftborn

Ale już teraz wiem, że poradnik dotyczący walki z „Riftborne Monsters”, jak to gra ich nazwa się przyda niektórym graczom.

Co jest potrzebne by skutecznie walczyć z Riftborne potworami?

Przede wszystkim – Riftborne wersje potworów pojawiają dopiero po odblokowaniu potworów z ośmioma „gwiazdkami”. Więc bez rozpoczęcia „end-game” nie mamy co się zbliżać do tematu.

Potwory w wersji Riftborne są nieznacznie silniejsze od normalnych potworów z ośmioma gwiazdkami. Dlatego, jeżeli masz problemy z normalnymi „ósemkami” to ulepsz sprzęt z jakiego korzystasz.

Cała „trick” walki opiera się na szybkim rozbiciu konkretnej części potwora. Dlatego nie obchodzi mnie czy zazwyczaj sobie radzisz bez umiejętności Lock-on – teraz musisz ją mieć.

Jeżeli też masz taką możliwość, to wybierając broń wybieraj taką o większym zasięgu – łatwiej będzie ci sięgnać słabego punktu Riftborne potwora za pomocą Long Sworda czy Charge Blade’a, niż za pomocą miecza i tarczy. Broń dystansowa, o ile umiesz z niej korzystać, też będzie dobrym pomysłem.

Z podobnego powodu – jeżeli jesteś w stanie w swój build wpleść umiejętności Partbreaker albo Special Partbreaker to jest to bardzo dobry pomysł. Nie jest to jednak konieczne!

Jak walczyć z nimi?

Generalnie walka z nimi niewiele się różni od zwykłych walk z potworami.

Przede wszystkim jeszcze nim zaczniecie walkę, zlokalizujcie na potworze jakiego sobie uwidzieliście świecącą na jasnoniebiesko część ciała:

To jest wasz pierwszy cel. Nie myślcie o tym co w normalnej sytuacji byście bili u tego potwora w pierwszej kolejności. Musicie, dla własnego dobra, zacząć od tego miejsca.

Gdy już zniszczycie „Special Part” to możecie przejść do standardowego bicia. Od tego momentu potwór będzie zachowywał się standardowo i otrzymywał normalne obrażenia.

Istotna uwaga – „Special Part” nie liczy się jako normalna część. Dlatego, jeżeli zaczniecie walkę, gdzie oznaczoną macie głowę, to możecie dalej w nią bić, aż nie dostaniecie informacji, że ją rozbiliście.

Przykładową walkę, akurat w tym przypadku w grupie, wrzucam wam do obejrzenia poniżej:

Z powodu tej poświaty i obniżonych obrażeń aż do jej zniknięcia, niektórym walki z Riftborne potworami kojarzą się z Shadow Raidami w Pokemon GO.

W pełni to rozumiem (i wybaczam)!

Po co to wszystko?

Przede wszystkim po to by zdobyć nowy rodzaj przedmiotów jakimi są Riftscale.

Screenshot z gry prezentujący loot po walce z Riftborne Rathian
Przykładowy drop z Rathana

Pozwalają one na ulepszanie broni z danego potwora ponad zwyczajowy limit i odblokowanie nowych stylów walki dla nich.

Zrzut ekranu przedstawiający rozwijanie Long Sword z Rathian, tj. Wyvern Blade "Verde"

Oprócz Riftscale z danego potwora (każdy gatunek ma swój przedmiot) to do zmiany stylu potrzeba też Wyvern Scarcestone. Z nim jest trochę większy problem – ma on szansę wypaść z potworów z dziewięcioma lub więcej gwiazdkami.

Aktualizacja jest nowa, więc nie miałem jeszcze szansy przetestować tych nowych stylów w „boju”, ale patrząc na ich opisy i jak się sprawują w trybie treningowym? Warto się postarać.

Zwłaszcza, że w moim odczuciu, niektóre z tych stylów drastycznie zwiększają skuteczność danych broni. Poniżej przykład walki mieczem i tarczą z znacznie lepiej działającym ataku po odskoku:

Bardzo istotne jest to, że to combo, zwykle zarezerwowane dla ataku specjalnego, można po odblokowaniu używać gdy się tylko chce.

Sesja Q&A

Taki żarcik z mojej strony – żadnego livestreama czy innych tego typu nie zorganizuje.

Jeżeli jednak, masz jakieś pytania, odnośnie potworów Ritfborne, albo Monster Hunter Now ogólnie, to zostaw je w komentarzu pod wpisem – na wszystko odpowiem, a jak jakiś temat będzie wymagał dłuższej odpowiedzi, to stanie się kolejnym wpisem!


Ten wpis tak naprawdę by nie powstał, jakbym nie doliczył 15 różnych osób, które:

  • nie przeczytały komunikatu, jaki gra pokazuje przed pierwszą walką z jakimś potworem w wersji Riftborne.
  • nie zauważyły, że zadają podejrzanie mało obrażeń.

Ten wpis dedykuję wam i wujkowi Google. Bez którego strona by miała o jedną trzecią mniej ruchu i który docenia okazjonalny wpis poradnikowy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *