Jak to napisali na stronie Valve Pipeline: „Jedno z najczęściej zadawanych nam pytań brzmi „Czego mam się uczyć, by potem pracować u was?” Dlatego twórcy Steam, Half-Life’a, Left 4 Dead i inny hitów, które sprawiały wrażenie skazanych na sukces na samym starcie postanowili stworzyć stronę, na której ta zagadka, jak i wiele podobnych, zostałaby rozwiązana.
Założenia Valve Pipeline, nowej strony są bardzo proste: tworzyć ją będą stażyści z uczelni wyższych, którzy pracują w Valve i będą oni na niej umieszczać informacje, które mają pomóc młodym ludziom obrać takie kierunki kształcenia ,by potem mogli trafić do firm tworzących gry komputerowe. Tak, między innymi do Valve.
Cytując i tłumacząc znajdujący się poniżej anglojęzyczny filmik z strony głównej Valve Pipeline „strona ta będzie służyć do stworzenia połączenia między pracownikami Valve, a tą częścią społeczności, która jest zainteresowana staniem się częścią przemysłu growego”. Oprócz tego znajdą się wywiady z „młodą gwardią” firmy, która opowie jak się tam znalazła, co tam robi i jak można dojść do tego samego etapu kariery, w jakim oni się znajdują.
Valve w informacjach prasowych podkreśla, że są oni znani z zatrudniania doświadczonych pracowników game-devu, więc ta cała zabawa w stażystów i pomoc młodym to dla nich również eksperyment „czy umieją oni uczyć swojego rzemiosła”.
Wszystko ładnie pięknie, a w czym tkwi haczyk? W tym, że to wszystko dopiero nadejdzie: na stronie projektu Valve Pipeline można się zapisać do newslettera, który was poinformuje, gdy cała ta impreza wystartuje. Jak przejrzycie FAQ na dole strony, to znajdziecie miejsce do rejestracji. Planowany początek: za miesiąc. Realny początek? To Valve, będzie jak będzie gotowe. Mam nadzieje, że ten projekt to mniejsze wyzwanie niż HL3