Renowacja klasyków: Dungeon Keeper Gold (WYDANIE SPECJALNE)

GOG.com zrobiło coś chorego i rozdaje wszystkim chętnym grę Dungeon Keeper (w wydaniu Gold) za darmo. Powiedzmy sobie szczerze: idea tej gry będzie wiecznie żywa, ale dobrze byłoby ją lekko odświeżyć. Od tego tu jestem, by podać wam dalej info jak to zrobić.

Dungeon Keeper

Jeżeli jeszcze nie złapaliście tego łakocia, to wbijcie na stronę główną GOG.com jeszcze dziś. Grę można zgarnąć za free tylko do 16. lutego, godziny 12:00. Najpierw brać, potem zadawać pytania.

[blockquote] Jeżeli ktoś gardzi moją pisaniną, mirrorami plików i doświadczeniami własnymi, to zawsze może przejść do anglojęzycznej wersji poradnika, o tutaj[/blockquote]

Dungeon Keeper – czym tu się jarać?

Pomysłem. Często macie okazję kierować własnym lochem? Bić chochliki byleby szybciej wydobywały złoto? Walczyć o to, by wioski dobrych i cnotliwych władców płonęły, a ich skarby stawały się wasze? Przyznać się, kto kiedyś nie chciał Legolasowi, czy innym elfiakiom skopać zadków? Jeżeli podzielasz moje chęci zmiany strony konfliktu, to polecam tę grę. Co prawda trąci teraz trochę myszką, ale postaramy się coś na to poradzić. Chociaż momentami będzie trudno.

Ogarnianie Dungeon Keeper – faza pierwsza: KeeperFX

Jak zawsze, kiedy gra jest błe, bo stara/pełna błędów/bezsensowna, to zawsze znajdzie się jakiś fan, który powie „Ta gra nie zasługuje na zapomnienie”. W tym przypadku takim fanem jest Mefistotelis, który stworzył i ciągle udoskonala nakładkę na Dungeon Keepera, która ostatecznie ma stać się Dungeon Keeperem napisanym od zera. No cóż, póki tak się nie stanie, to będzie korzystać z plików gry.

Dlatego też, żeby odpalić trochę fajniejszą wersję Dungeon Keeper Gold musimy:

  1. Zainstalować podstawową grę (Thank you Cpt. Obvious)
  2. Ściągnąć z strony twórcy KeeperFX (a tutaj macie mojego prywatnego mirrora, na wypadek jakby strona nie przeżyła szturmu, albo upadła, albo cokolwiek)
  3. Ściągnąć z tej strony najnowszą łatkę do ww. (TO JEST OPCJONALNE, W CHWILI KIEDY TO PISZĘ WSZYSTKO DZIAŁA. ALE MOGŁO PRZESTAĆ)
    Oba archiwa będą spakowane za pomocą 7zipa, który możecie ściągnąć stąd. Polecam, przy okazji wymienicie WinRara na coś lepszego
  4. Z katalogu gry (U mnie jest to D:\Gry\Dungeon Keeper Gold) przekopiować do rozpakowanego folderu KeeperFX
    (u mnie D:\Gry\NWDK – Nowy Wspaniały Dungeon Keeper) foldery DATA, ldata, levels, SOUND. Nie nadpisujemy plików. NIE NADPISUJEMY plików. Inaczej zaczynamy od początku.
    Screenshot tutaj, dla wielbicieli informacji w formie graficznej.
    Dungeon Keeper
  5. Odpalacie by sprawdzić, czy wszystko działa.
  6. Jeżeli wszystko działa, to lecicie do kolejnego akapitu, jeżeli nie, to napisz tutaj komentarz. Się ogarnie temat. 

[sociallocker id=”7175″]

Ogarnianie Dungeon Keeper – faza druga: muzyka

No cóż… KeeperFX nie jest fajny i nie ogarnie nam sam z siebie muzyki z gry. Tutaj szkoły są dwie:

  • ustawiamy sobie playlistę z własną muzyką (polecam kanał tego gościa na YT, bardziej genialnych instrumentalek nie znajdziecie)
  • ustawiamy playlistę z muzyką z gry (macie ją w katalogu, są to pliki keeper02….o7.ogg )
  • babramy się i „emulujemy” płytę audio

Opcję drugą polecam, trzecią odradzam, ale i tak pewnie byście chcieli muzę jak w prawdziwej grze. W takim przypadku lecimy tak:

  1. Konwertujemy pliki OGG do fomatu Wav za pomocą czegokolwiek (skoro Winamp i Foobar to potrafią, to wasze odtwarzacze pewnie też tak mogą). Oprócz tego będziemy musieli też pożyczyć plik game.gog z katalogu gry (przyjmując, że korzystacie z wersji, która jest za darmo do zgarnięcia z GOG.com).
    [blockquote]Zrobiłem sobie kopię zapasową przekonwertowanych plików z muzyką. Bez gry są bez wartości, to pozwolę sobie je podlinkować tutaj. Ostrzegam: to coś waży ćwierć gigabajta.[/blockquote]
  2. Ściągamy ten plik CUE, po czym w notatniku edytujemy go tak, by linijki kierowały nas do katalogu, gdzie mamy pliki wav z gry. U mnie to wygląda tak

    FILE „D:\Gry\NWDK\game.gog” BINARY TRACK 01 MODE2/2352
    INDEX 01 00:00:00
    FILE „D:\Gry\NWDK\\keeper02.wav” WAVE REM FILE-DECODED-SIZE 04:20:58
    TRACK 02 AUDIO
    PREGAP 00:02:00
    INDEX 01 00:00:00

    FILE „D:\Gry\NWDK\keeper07.wav” WAVE
    REM FILE-DECODED-SIZE 03:09:74
    TRACK 07 AUDIO
    INDEX 01 00:00:00

  3. Najbardziej wkurzający fragment: montujemy plik CUE tak, żeby był on traktowany jako pierwszy napęd w systemie. Potrzebujemy do tego programu do montowania obrazów płyt (ja korzystam z VirtualCloneDrive jbc.) Inaczej trick nie wypali. Tutaj poradnika nie dam, bo musiałbym pisać o co najmniej kilku systemach operacyjnych, a nie chcę wydłużać poradnika w nieskończoność. Daj komentarz, to pomogę.

[/sociallocker]

Ogarnianie Dungeon Keeper – faza trzecia: rozdzielczość

Niestety, nic nie jest naprawdę fajne: zarówno Dungeon Keeper jak i jego „nakładka”, jaką jest KeeperFX nie mają możliwości zmiany rozdzielczości gry. O ile na moich 15” calowym lapku Dungeon Keeper wygląda jeszcze w miarę okej, to na większych ekranach ryzykujecie pikselozą tak wielką, że nawet największe hardkory mogą polec w bólu.

O ile z poziomu samej gry nie zmienimy nic, to przy pomocy notatnika możemy już wszystko: wchodzimy do katalogu KeeperFX i edytujemy plik keeperfx.cfg. Znajdziemy w niej linijkę [blockquote] INGAME_RES=640x480x32 1024x768x32 [/blockquote]

Wystarczy tutaj dopisać odpowiednią dla nas rozdziałkę i potem w trakcie gry za pomocą alt+r zmieniać ją. Ostrzegam, nie wszystkie zadziałają, mój lapek nie pozwala mi na granie w 1366×768 :< Ale to przypadek jednostkowy, z tego co wyczytałem.

Oto jak u mnie odświeżony Dungeon Keeper wygląda, w rozdzielczościach 640×480 i 1024×768.

Podsumowanie

Tobie musi się naprawdę nudzić, skoro dalej tu jesteś. IDŹ I GRAJ. Ew. zostaw komentarz i podaj tekst dalej, jeżeli pomogłem. Pomogłem? 😀

Autor: Jasiek a.k.a Yeti

Bloger-amator, kiedyś student dziennikarstwa. Teraz sprzedawca giereczek i klocków Lego czekający ciągle na wenę i czas by coś napisać.

Dodaj komentarz

4 komentarzy do "Renowacja klasyków: Dungeon Keeper Gold (WYDANIE SPECJALNE)"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
<>
Gość

Dziwna ta zmiana rozdzielczości, bo to gra 2d więc po zmianie rozdzielczości powinien se zwiększyć zasięg widzianego obrazu a tymczasem obraz się po prostu powiększył czyli tak naprawdę nie zobaczysz żadnej różnicy, jedynie menu i napisy zachowały swoją skalę.

Piotr "Jasiek" Próchnicki
Gość

Albo jestem retardnięty, albo zasięg widzenia między 640×480 a 1024×768 się zwiększył. Nieznacznie, ale jednak o.o

<>
Gość

Faktycznie. masz rację ale moim zdaniem zmienił się nieznacznie, a zasięg widzenia powinien się powiększyć o 384 piksele (szerokość) a wygląda że jest zdecydowanie mniej. Ale jak jest rzeczywistości to nie wiem.

Mateusz Orłowski
Gość

Pamiętam jak się rypało w DK 😉 Te załamane nocki, wagary w szkole ehh.. teraz jest tyle innych gier które robią z człowieka maniak gier. Stany są tak opętane przez graczy że nawet rodzicę rypią w co popadnie.

Ja ostatnio załapałem się na testy TITANFALL, kolejnym moim krokiem do tej gry było konkurs w którym można wygrać Wersję Limitowaną.

fabrykakluczy.pl/konkurs/titanfall

Udział wzięty jednak czy wygram, oby tak. Co do artykuły znakomity. Wszystko ładnie opisane, pokazane, miód malina. Pozdrawiam

wpDiscuz