Ośmioro wspaniałych – razem, lecz osobno

Bądźcie ostrzeżeni, ci którzy kroczycie do przodu. Bowiem przed wami kraina pełna zła, cierpienia, deadline’ów, asap’ów i innych fuckupów. Ale nade wszystko kraina pełna SPOILERÓW. I lekkiej dezinformacji by nie pozbawić nikogo powodów do grania

Czy Octopath Traveler ma jakieś „prawdziwe” zakończenie?

W świetle tego, że gra nigdy nie każe nam wyłączyć gry z napisem „The End” to raczej nie. Jest jednak coś na kształt ostatecznej walki i zakończenia.

  • Ogólnie, to w trakcie grania poznacie Kita. Kit to wędrowiec, niebieskooki blondyn, poszukujący swojego ojca, który za każdym razem, jak będziecie zaczynać swoją przygodę, to wpadnie na was przed miastem i poprosi o pomoc w ramach samouczka z zadań pobocznych. Potem będą jeszcze dwie okazje by go spotkać i mu pomóc. Jeżeli to zrobicie, to będziecie mieli 1/3 odblokowania ostatniego bossa za sobą.

Ukończenie dwóch powyższych wątków oraz wszystkich wątków ośmiu głównych postaciodblokuje zadanie poboczne nazwane „Alphas and the Impresario”, które też będziemy musieli wykonać i przy okazji stoczyć walkę z dość problematycznym bossem. Ale po pokonaniu go otrzymamy dokładne namiary gdzie Lyblanc i Kit się udali.

W innym mieście, Bordelfall, napotkamy na Lyblanc, mroczonoubraną kobietę poszukującą młodego chłopaka z blond włosami i niebieskimi oczami. Niestety, jest w swoich poszukiwaniach dość „pasywna” i dopiero pozbycie się (przez obicie twarzy) pewnego upartego adoratora sprawi, że wyruszy dalej na poszukiwania. Potem będzie jeszcze jedna okazja by ją pokierować w odpowiednią stronę – gdy to zrobimy, to 2/3 będą już za nami.

I tutaj zaczyna się prawdziwa zabawa: trafiamy do lokacji gdzie:

  • nie ma odwrotu – jak już się wchodzi, to wychodzi się jako wygrany, albo „nogami do przodu”
  • trzeba pokonać po kolei mocniejsze wersje ostatecznych bossów z każdego głównego wątku Octopath Traveler
  • podzielić ośmioosobową kompanię na dwie drużyny, które, jedna po drugiej, stoczą walkę z ostatecznym bossem -Galderą, przywróconym do życia mrocznym bóstwem.

Jak można się domyśleć – to jest endgame, najtrudniejsza walka. Gorzej nie będzie, trzeba używać wszystkich znanych sobie sztuczek, uwolnić wewnętrznego munchkina i pomodlić się, by te dwa/trzy elementy RNG z gry było po naszej stronie.

Po zwycięstwie otrzymujemy scenkę końcową, dużo waluty, przedmiot pozwalający unikać losowych walk oraz.. wolną rękę by grać dalej. Nie mam pojęcia po co, ale możemy.

Czy historie z Octopath Traveler się ze sobą jakoś wiążą?

Osiem razy tak.

Widać to nawet przed epilogiem opisanym akapit powyżej, gdzie mamy możliwość przeczytania ośmiu ksiąg kto rzucają bardzo wiele światła na wydarzenia z Octopath Traveler i znaczną część informacji podają na tacy.

Lyblac, jako córka Galdery:

  • pośrednio doprowadziła do kradzieży Świętego Płomienia, co sprawiło, że Ophelia musiała go odzyskać
  • posadziła na stołku (i dała dostęp do zakazanych ksiąg) Yvonowi, przełożonemu Cyrusa, co sprawiło, że ten wyruszył na poszukiwania jednej z nich
  • Tressa natomiast odnalazła dziennik Grahama Crossforda, który miał jako poprzedni posłużyć za ofiarę pozwalającą na powrót Galdery
  • pośrednio sprawiła, że Hornburg, królestwo gdzie znajdowała się brama za którą uwięziona jest Caldera upadła. Zemsta za ten czyn była główną motywacją Olberica
  • zresztą, zemsta za śmierć ojca, który poznał prawdę o tej bramie była też motywacją Primrose
  • Alfyn został uratowany przez Grahama Crossforda, co potem ukształtowało jego całe życie
  • Therion natomiast miał za zadanie odzyskanie pamiątek pewnego rodu szlacheckiego, które dziwnym trafem również służyły uwięzieniu Galdery.
  • Graham Crossford niemalże został użyty jako ofiara, co sprawiłoby, że Galdera powróciłaby do świata żywych znacznie szybciej. Na całe szczęście w trakcie rytuału przejrzał na oczy i uciekł. Niestety, efektem ubocznym było to, że zmienił się w potwora, którego potem H’annit musiała upolować.

Widzicie pogrubione literki powyżej? OCTOPATH. Skubani wszystko przemyśleli.

Ale najważniejszy wniosek?

Octopath Traveler Dirk Gently
Jakby co gif pochodzi z serialu Dirk Gently’s Holistic Detective Agency. Polecam całym serduszkiem

Podejrzewam, że wiele osób by grę oceniło bardziej łaskawie, jakby te połączenia były podane w bardziej bezpośredni sposób.

Ale, no cóż… Mamy co mamy, czyli tylko bardzo dobrą grę jRPG z świetną grafiką i podkładem muzycznym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *