Konferencja CD Projekt Red i GOG.com „na chłodno”

Z pewnymi opóźnieniami (miało być wczoraj), ale przysiadłem i jeszcze raz, bez przesadnej euforii, obejrzałem niedawną konferencję, której streszczenie możecie znaleźć na moim blogu. Doszedłem do wniosku, że w kilku miejscach przesadziłem z okrzykami radości, a niektóre motywy przeciwnie: nie zwróciłem na nie godnej uwagi.

Konferencja CD Projekt Red i GOG.com
To teraz jeszcze raz, na spokojnie.

Uwaga, wpis nie zawiera zbyt wielu zachwytów. Ale to chyba dobrze, teraz przyszedł czas na rozmyślanie. 

Wiedźmin 3 – przewidywalne rzeczy i brak informacji podstawowych

Powiedzmy sobie szczerze: od dawna wiemy, że ta gra będzie naprawdę świetnie wyglądała. Że będzie produkcją z ogromnym, otwartym światem. Wystarczy obejrzeć wcześniej trailery, albo poczytać wcześniejsze wywiady z ekipą CD Projekt Red. Jak pragniecie informacji o gameplayu, to zebrałem jakiś czas temu informacje o Wiedźminie 3 rozsianych po stronach internetowych i wywiadach danych różnym serwisom internetowym.

Smutne jest to, że poza nowym (świetnie wyglądającym) trailerem nie dostaliśmy ŻADNYCH konkretnych informacji o grze. Poza datą premiery, ale to akurat oczywiste. Brak wymagań sprzętowych, informacji o ew. przyszłych dodatkach, o wielkości świata, ilości zadań. Nic. Zero. /dev/null.

Zachwyty nad kolekcjonerskim wydaniem Wiedźmina 3 były, są i będą bardzo słuszne, ale z drugiej strony… Brak zaskoczenia. Wystarczy rzucić okiem na poprzednie wydania specjalnie Wiedźminów. Biorąc to pod uwagę i dodając fakt, że ta gra ma być zwieńczeniem sagi, to można, ba, trzeba było spodziewać się bogatej wersji kolekcjonerskiej. Figurka jest bardzo miłym zaskoczeniem. I na odpoczynek od tekstu: obejrzyjcie sobie jak są one robione.

GOG.com Galaxy, czyli coś, co zasługuje na większą uwagę.

GOG.com Galaxy
To teraz chwila dla takiego fajniejszego Steama.

Teoretycznie wszystko co wiadomo na temat GOG.com Galaxy już wiadomo i już zostało napisane:

  • będzie on nieobowiązkowy
  • korzystający z niego będą mogli korzystać z bonusów typowych dla clientów growych, takich jak osiągnięcia, automatyczne aktualizacje czy możliwość czatowania z znajomymi w trakcie grania.
  • GOG.com Galaxy weźmie na siebie część pracy związanej z graniem z ludźmi, którzy wykupią tą samą grę w innym sklepie. Koniec problemów pt. „ale ja mam grę z goga, a ty ze steama, nie zagramy, fuck”.

To jest to, czym się ekipa GOG.com chwali i to całkiem słusznie. Jest jednak jeszcze jedna zaleta związana z tą aplikacją, która wynika z specyfiki oferty GOG.com.

Zauważyliście, że Steam się otwiera na cudze produkcje. Albo może inaczej: zasypuje nas grami. W tym roku w ofercie Steama pojawiło się więcej gier niż przez wcześniejsze półtorej roku (a może nawet dwa lata). Co to oznacza? Że ogarnianie wszystkich gier z sklepu i hurtowych zakupów w ramach wszelkiego rodzaju bundli jest koszmarem. Mamy więcej gier niż nasze życie pozwoli nam ograć. Do tego, dzięki tej „otwartości” Steama coraz trudniej wydobyć jakieś dobre produkcje. Czemu? Bo nikt nie prowadzi selekcji.

W przypadku GOG.com jest zupełnie inaczej. Oni prowadzą ostrą selekcję gier, które wylądują u nich w sprzedaży. Niewielki wybór wybór dobrych (błagam, przemilczmy Omertę) gier połączony z takim klientem może zadziałać bardzo pozytywnie na ich interes. Teraz wiele osób kupuje gry, tylko jak są w wersji na Steama. Ja śmiem twierdzić, że robią z innego powodu: lenistwa. Instalacja gry na Steam to łącznie 5 kliknięć.
Pojawienie się GOG.com Galaxy może zwiększyć zainteresowanie ich ofertą właśnie wśród takich leniwców, którym nie chce się ściągać gry, instalować jej, a potem wypatrywać aktualizacji na stronie. Nie powiem, że GOG.com nagle stanie się zabójcą Valve oraz ich usługi. Ale z czystym sumieniem mogę przyjąć, że ta usługa wzbudzi zainteresowanie ofertą GOG.com wśród ludzi, którzy wcześniej mijali tę stronę szerokim łukiem.

A wy, jak myślicie? Dajcie znać w komentarzach pod tekstem 🙂

EDIT:  Dostałem cynk w komentarzach od Unstable (któremu dziękuje, bo jest stałym i komentującym czytelnikiem. A mówiąc krócej, to jest skarbem), że CD Projekt Red znów bawi się w przekazy podprogowe. Dodali do trailera taki oto komunikat:

Przekaz (tak jakby) "podprogowy" w wykonaniu CDP Red.
Przekaz (tak jakby) „podprogowy” w wykonaniu CDP Red.

Trudne do odczytania, co nie? To w takim razie w skrócie:

  • Będą bronie dystansowe. Nie będą tak fajne jak Geralt robiący piruety, ale mogą być konieczne do przekonania niektórych niemilców by podlecieli blisko nas.
  • Wrócą postacie, które pojawiły się poprzednich odsłonach gry.
  • Pozostali Wiedźmini nie będą tylko ładnie wyglądać: odegrają istotną rolę w grze. Tak samo ich siedliszcze: Kaer Morhen
  • Malkontenci! YENNEFER I CIRI WRACAJĄ (ale to było widać na trailerze)
  • Będzie walka jeździecka oraz możliwość brania udziału w wyścigach konnych.

To chyba tyle. Jeżeli ktoś chce przeczytać originalną transkrypcję tekstu, to może ją dopaść tutaj, na Redditcie. Miłego oczekiwania!

 

Autor: Jasiek a.k.a Yeti

Bloger-amator, kiedyś student dziennikarstwa. Teraz sprzedawca giereczek i klocków Lego czekający ciągle na wenę i czas by coś napisać.

Dodaj komentarz

6 komentarzy do "Konferencja CD Projekt Red i GOG.com „na chłodno”"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Maciekw
Gość
Nie mogę się zgodzić, że trailer nic nowego o grze nie powiedział. 1. Zdradzono główną oś fabularną i pokazano wszystkie najważniejsze postaci! 2. Ujawniono, że w grze wrócą inni wiedźmini 3. Potwierdzono walkę z siodła (o której wcześniej tylko się pisało, że być może będzie) 4. Zdradzono, że będą wyścigi konne (o których wcześniej w ogóle się nie pisało) 5. Nurkowanie (cały podwodny świat czekający na odkrycie – to kolejna nowość) 6. No i co dla mnie jest bardzo ważne, zaprezentowano kawałki z nowego soundtracka (brzmią rewelacyjnie). Nie są to może nie wiadomo jak istotne informacje (poza punktem 1) ale… Czytaj więcej »
Piotr "Jasiek" Próchnicki
Gość

1. Było wiadomo
2. Było do przewidzenia
3. Było pisane, więc trzeba było im wierzyć
4. Gdzie tam były wyścigi konne? o.O
5. Fakt, przyznaje, ale wątpię bym to jakoś czuł
6. Dla mnie to też ważne, ALE… I tak wiedziałem, że będę rewelacyjny, więc co mi tam.

Serio najbardziej mi brakuje UI oraz wymagań sprzętowych. Chcę wiedzieć, czy trzeba będzie czekać na pierwsze modyfikacje GUI.

Maciekw
Gość

1. Było wiadomo, że osią fabuły będzie ratowanie/pomoc Ciri przed/z Dzikim Gonem?
Wiadomo było, że będzie Gon, Ciri była domniemana na podstawie pierwszego artu z okładki Game Informera, ale po Wiedźminie 2 mozna było przypuszczać, że głównym questem będzie wyciągniecie Yenn z NIlfgardu (być może przy pomocy jaskółki), a teraz wiemy, że będzie odwrotnie.
3. Jak pisałem – RED wcześniej mówił tylko, że rozważa walkę z siodła. Teraz mamy potwierdzenie.
4. 1:52

Piotr "Jasiek" Próchnicki
Gość

1. Było wiadomo, że wrócą stare postacie i że historia będzie się kręcić wokół nich. Tyle mi starczy. I to co pokazali nie wyklucza jeszcze innych opcji, więc ja siedzę cicho, unikam wszystkiego co pachnie spoilerem.
3. Jestem święcie przekonany, że gdzieś mówili, że to prawie pewne. Oni tyle wywiadów dają, że nie mogę sobie przypomnieć gdzie. Odszukam, to podlinkuje :X
4. ZOMFG <3 Dzięki.

unstable
Gość

Było też strzelanie z kuszy 🙂 Na kilku portalach pojawiły się też info o ukrytym przekazie w końcówce trailera (a ja głupi myślałem, że coś mi śnieży) -cda, gejzilla, gry online itp itd. Wbrew pozorom coś pokazali 😉

Piotr "Jasiek" Próchnicki
Gość

EJ, przekazy podprogowe się nie liczą xD

Dodam do wpisu wieczorem, o ile mój internet mi pozwoli.

wpDiscuz