Diablo 3: Reaper of Souls i patch 2.0.1 – zmiany, zmiany…

Nagrałem się w Diablo 3. Pokonałem Diablo. Pokonam go jeszcze trzy razy. Wdepczę go w ziemię. Bo to wciąga. Prawdopodobnie nie będę bawił się w półśrodki, tylko kupię Diablo 3: Reaper of Souls w dniu premiery. Głównie by zaspokoić niedosyt. Ale dobra, tyle moich wyznań. Teraz do rzeczy: w internetach panuje niewielki zamęt w sprawie tego co i dla kogo zmieni się w tej grze. Przybywam na ratunek!

Reaper of Souls Logo
Logo dodatku Reaper of Souls

Zacznijmy od szybkiego wytłumaczenia podziału: wiele zmian dla Diablo 3 nadejdzie w łatcie 2.0.1, która jest teraz „in da production”, a która JESZCZE W TYM ROKU wyląduje do publicznych testów. I zmiany te będą dostępne dla każdego posiadacza gry. Tak, pewnie nawet w rozbudowanym demie, które mi starczyło na kilka godzin siekania. Najpierw jednak skupię się na nowościach, które będą dostępne tylko dla posiadaczy dodatku do trzeciego „Diaboła” (czyli Reaper of Souls).

Diablo 3: Reaper of Souls – nowości

Nowa klasa: Krzyżowiec – parafrazując prehistoryczny kawał „Mówisz Krzyżowiec, myślisz Paladyn”. Tak najłatwiej skwitować tą postać: młoty, bicie tarczą i „Pieść Niebios” połączona z ciężkim pancerzem i tendencją do szerzenia destrukcji. Koncept postaci? Sprawdzony. Umiejętności? Poza starymi znajomymi (ciekawe ilu Krzyżowców będzie walczyć TYLKO tarczą?) nowe pomysły, takie jak możliwość przejechania się po wrogach na koniu. This is Madness! Ale wygląda całkiem zjadliwie. Poniżej macie galerię pełną concept artów i kilku zrzutów ekranu z Krzyżowcem w roli głównej.


Limit poziomów podbity do 70. – W Reaper of Souls dostajemy dodatkowe 10 poziomów do zdobycia. Co z tego wynika? Więcej umiejętności służących do przelewania demonicznej krwi. Tyczy się to wszystkich klas postaci, zarówno starych, jak i Krzyżowca.
Nowy akt i nowe „wszystko” – tak, wiem, plotę oczywistość, jest dodatek do Diablo 3, więc nowy akt musi być. A w nowym akcie nowe potwory, nowy główny zły i nowe lokalizacje. Nowymi potworami są głównie przedstawiciele (nie)umarłych, nowym głównym złym jest Maltael, były archanioł wiedzy, aktualnie zajmujący się śmiercią. Nowymi lokalizacjami jest Zachodnia Marchia oraz Forteca Pandemonium (ciekawe, czy chodzi tutaj o twierdzę Pandemonium z Diablo 2?). Poniżej galeria z widoczkami z Aktu V.

Mistyczka/zaklinaczka/jak tam ją nazwą – podczas piątego aktu dodanego w Reaper of Souls będziemy mogli uratować rzemieślniczkę, która doda nam jeszcze więcej opcji modyfikacji ekwipunku. Za odpowiednią sumę złota będzie mogła zamienić jedną z magicznych cech danego przedmiotu (ale tylko jedną) na jedną z kilku losowo wybranych. Boli Ciebie to, że znalazłeś potężny dwuręczny miecz z bonusem do inteligencji? Wylosuj coś zamiast powiększenia mózgu. Oprócz tego będzie też mogła zmieniać wygląd przedmiotów, dzięki czemu będziemy mogli dość swobodnie „ubrać” postać nie tracąc magicznych właściwości danego przedmiotu.
Tryb przygodowy – dostajemy całą mapę świata z odblokowanymi wszystkimi portalami (czyli lądujemy gdzie chcemy) i możemy się pałętać po świecie i mordować przeciwników. Po co? DLA ŁUPU! Żadnego innego powodu nie ma. W ramach trybu przygodowego pojawią się dwie nowe „opcje zarobkowe”: Nagrody i Szczeliny Nephalemów (Nephalim Rifts jednak brzmi lepiej). To pierwsze to proste zadania: zabij wszystko z obszaru X, dostaniesz nagrodę. Za zdobycie wszystkich „nagród” z danego aktu dostaniesz jeszcze większą nagrodę. Ostra sieczka.
Szczeliny Nefalemów – kompletny hazard: portal, a za nim są losowe stwory, na losowym obszarze z losowym bossem, który się pojawi dopiero, jak ubijemy dość dużo „szarych” przeciwników. Będzie przepakowany i równie losowy jak stwory napotkane na mapie. Jak go ubijemy, to co otrzymamy? STOS ŁUPÓW. Czyli to co fani Diablo uważają za najważniejsze. No, może poza masakrowaniem demonów.
Nowe przedmioty legendarne

Na koniec tematu dodatku, macie trailer Reaper of Souls, który pokazuje Krzyżowca w akcji i oprócz tego pokazuje sporo zacnych motywów z łatki 2.0.1, która nadchodzi wielkimi krokami 😀 http://www.youtube.com/watch?v=g46jbtrCDZU

Diablo 3: Patch 2.0.1 – Nowości

To tyle z łakoci, które dostaną osoby, które mają przygotowane do rzutu karty kredytowe. Nie jest to jednak koniec dobroci, jak przyjdzie do grających w Diablo 3. W nadchodzącej łatce 2.0.1 zostanie dodane:

Przebudowa systemu Paragon – to jest temat na osobnego posta (ten i tak się dłuży). Wersja skrócona: poziomy paragon są sumowane z wszystkich postaci i mogą być potem wykorzystane do wybierania bonusów w stylu +x% do siły, czy +y% do szybkości ataku. Po wykupieniu wszystkich dostępnych ulepszeń będziemy otrzymywać zwyczajny bonus do statystyk.
Loot (łup) 2.0 – totalna przebudowa systemu zdobywania łupu. Ponownie wersja skrócona: łupu ma być na tony i ma być w większości przypadków dostosowany do postaci, które go zdobywają. Koniec znajdywania barbarzyńcą dwuręcznych mieczy +109 do inteligencji!
Klany i grupy – tego nie tłumaczę, bo esencję tematu już znacie, a o tym jak to będzie działać konkretnie w przypadku Diablo 3 jeszcze niewiele wiadomo.

Imponująca lista, nieprawdaż? Sama łatka 2.0.1 wywróci świat fanów Diablo 3 do góry nogami i sprawi, że większość argumentacji malkontentów (takich jak kiedyś ja byłem) umrze. Reaper of Souls natomiast doda to, czego fani najbardziej potrzebują czyli treści (albo jakby to powiedział „Rzeźnik” mięsa)!

Otwarte testy łatki 2.0.1 mają się zacząć jeszcze w tym roku, a dodatek ma się ukazać w 2014 (z adnotacją „kiedy będzie gotów”).

Jak się wam podobają zmiany, które się pojawią wkrótce w tej grze? Wrócicie do niej? A może dopiero wtedy po nią sięgniecie?

Autor: Jasiek a.k.a Yeti

Bloger-amator, kiedyś student dziennikarstwa. Teraz sprzedawca giereczek i klocków Lego czekający ciągle na wenę i czas by coś napisać.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz