Grałem w demo Tormentum: Dark Sorrow. I jestem zachwycony.

Człowiek ma iść grać. Wyłączyć Facebooki, Twittery i inne, odpalić jakąś fajną grę. A tu proszę, niespodzianka: chwilę po wysłaniu do twórców Tormentum informacji w sprawie wywiadu dostałem od nich link do dema gry. Mogłem się przekonać na własne oczy i uszy, co takiego dostaną ludzie, którzy wesprą ich na IndieGoGo. I z czystym sumieniem piszę: CHCĘ WIĘCEJ.

Demo Tormentum
SOON

Ostrzegam: tekst się długo wczytywał z powodu przerośniętego gifa. „There was no other way”

Demo Tormentum zawiera tylko niewielki fragmenty gry, ale pozwala on już wyrobić w sobie jakieś pierwsze wrażenie z gry. Stanowi jakieś pierwsze 15-20 minut gry.

Dla kogoś kto od razu rozgryzie zagadki. Ja, nie będę krył, dość ładnie się na jednej zaciąłem. Gra BARDZO wysoko punktuje drobiazgowe przeszukiwanie lokacji w poszukiwaniu wskazówek. Zagadka, ma której się zaciąłem na dobre 20 minut? Była rozwiązana na SAMYM początku gry: nie zauważyłem kartki na ścianie. Na niej było rozpisane co należy zrobić, by ją rozwiązać w około 40 sekund. Ale NIE. Ja, przygodówkowy nowicjusz potrzebowałem kilkanaście minut na rozpracowanie zagadki i kilka minut na stosowanie metody „brute-force”.

Demo Tormentum
Taki tam truposzek – kliknij by załadować gifa!

O grafice nie będę nic mówił. Wszystko zgodnie z tym, co napisałem w moim poprzednim wpisie o Tormentum. Sporą część grafik z dema widać już na zbiórce do IndieGoGo lub w galerii z mojego wpisu. Czego nie widać natomiast, to animacja. Zrobiona bardzo dokładnie i nie łamiąca zbyt mocno zasad logiki (co notorycznie się zdarza grom indie). Oprócz tego mamy ruszające się elementy otoczenia, animacje niektórych postaci. Wszystko trzyma jednolity, wysoki poziom. Obok macie gifa, który to pokazuje. Trochę kuleje na nim jakość grafiki, ale to wina programu do zamiany Avi na Gif, a nie samej gry.

Dźwięk. To im się udało. Podkład muzyczny towarzyszący mi w trakcie mojego pobytu w ich psychodelicznym świecie sprawił, że w te 15 minut zdążyłem „wsiąknąć” w klimat gry. Mam pewne uwagi co do dźwięków niektórych przedmiotów, ale to nie jest nic istotnego. Na pewno nie przeszkodziło mi w rozrywce. Sprawiło jedynie, że zapaliła mi się lampka bezpieczeństwa. Warto jednak wziąć pod uwagę, że „alarm” trwał na tyle krótko, że nawet nie pamiętam czego się dokładnie tyczył. To CHYBA był dźwięk zamykanych drzwi. Ale to zignorujcie, szukam na siłę czegoś by się dowalić, bo jest za dobrze.

Interfejs. Którego nie ma. Jest tak nieinwazyjny, jak to tylko możliwe. Mamy ikonkę plecaka, po kliknięciu której pojawią się nam przedmioty. Mamy ikonę dziennika, do którego kopiują się nam znalezione w trakcie gry wskazówki. Do tego mamy jeszcze strzałki pokazujące gdzie trzeba kliknąć, żeby przejść do innej lokacji. Do tego możemy od biedy doliczyć pojawiające się dialogi. Tekst, jak na mój gust, jest lekko za duży i bardzo bym się ucieszył, jakby w opcjach (też minimalistycznych, przynajmniej na ten moment) pojawiła się opcja wyboru jednego z kilku rozmiarów dla niego. A poniżej zrzut ekranu pokazujący około 80% elementów UI.

Demo Tormentum

Więcej grzechu nie widzę, mimo iż jest to dopiero demo „niepokazujące ostatecznej wersji gry”.

Z czystym sumieniem mogę wam tę grę polecić. Pieniądze wpompowane w ich zbiórkę będą gotówką dobrze wydaną. Jeżeli macie jakieś pytania, to je zostawcie w komentarzach poniżej. Zadam je w trakcie planowanego wywiadu. Kiedy? WKRÓTCE!

A tymczasem do przeczytania. Też wkrótce, bo mam szał pisarski.

P.S Wiecie co jest najlepsze: wy też możecie już wypróbować tę grę. Twórcy umieścili linki na swojej stronie na IndieGoGo, a ja, za ich dorozumianą zgodą, pozwoliłem sobie je przekopiować poniżej 🙂 Miłych testów i robienia sobie apetytu na więcej!

Polska wersja językowa:
https://www.dropbox.com/s/d47wnzgy3v0rogq/Tormentum_demo_win_PL.zip – wersja na Windows
https://www.dropbox.com/s/psiqpmi6sxr2jgf/Tormentum_demo_OSX_PL.zip – wersja na Mac OS X

Angielska wersja językowa:
https://www.dropbox.com/s/k2t3gobibpwole3/Tormentum_demo_win_ENG.zip – wersja na Windows
https://www.dropbox.com/s/aj1plavbbycsgbe/Tormentum_demo_OSX_ENG.zip – wersja na Mac OS X

Autor: Jasiek a.k.a Yeti

Bloger-amator, kiedyś student dziennikarstwa. Teraz sprzedawca giereczek i klocków Lego czekający ciągle na wenę i czas by coś napisać.

Dodaj komentarz

17 komentarzy do "Grałem w demo Tormentum: Dark Sorrow. I jestem zachwycony."

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Immora
Gość

Brzmi i wygląda naprawdę świetnie, mam nadzieję, że wieczorem uda mi się tę chwilę pograć i podzielę się wrażeniami.

PS. Dzięki za spoiler do zagadki, naprawdę 😛

Piotr "Jasiek" Próchnicki
Gość

Aj tam, spoiler do najprostszej i najbardziej intuicyjnej rzeczy w całej grze. Najlepszego nie pokazałem 🙂 Powodzenia i miłego grania 🙂
Jak się spodoba, to nie omieszkaj się podzielić linkiem do zbiórki.
Ostatnia prosta, jak im się nie uda, to poczekamy pewnie do 2040 roku z tą grą :X

Nok
Gość

Nie chce mi się tego czytać 🙂

Piotr "Jasiek" Próchnicki
Gość

Ale dlaczemu? :<

Nok
Gość

Bo wolałem pobrać i zagrać, ale teraz mogę przeczytać 🙂 🙂

Nok
Gość
Ja w przygotówki nie grywałem, nie żebym nie lubił tylko nie miałem okazji. Co do Tormentum, to tytuł fajny 🙂 Przydałby się lektor do czytania kwestii postaci, powinni poprawić też czcionkę bo mam wrażenie że ten font, to zrobiony od tak żeby tylko był. Wypowiedzi postaci też chyba były na szybkiego pisane 🙂 Co do zagadek to ja na wstępie przeoczyłem łapę kościotrupa 🙂 Zagadki nie są jakoś ultra trudne ale to dobrze, bo nie chciałoby mi się siedzieć godzinami i szukać rozwiązania. Choć pewnie znajdą się i tacy, co będą narzekać. Od strony graficznej gra wygląda dobrze, ciekawe jak… Czytaj więcej »
Piotr "Jasiek" Próchnicki
Gość

Lektor będzie, jak się gotówki dość dużo zbierze, to poważna sprawa jest. I droga :/
Mi się akurat font podoba. A wypowiedzi postaci też mi podchodzą. Nie jest to normalna polszczyzna, ale patrząc na grafiki… To chyba nawet bardziej pasuje, prawda? 😀
A chcesz wiedzieć? Wywiad się szykuje 🙂
Lepsza muzyka, lepsza… Nie wiem, może mam ucho drewniane, ale mi bardzo pasowała do tego co widzę :X

Bo na początku nie wrzuciłem, bo był niewiarygodny fuck-up z strony wordpressa – linki nie działały. Dodałem potem, powinno już być.

Nok
Gość
Czy lektor drogi? Ja znam takich co by to zrobili za darmo lub za nie wygórowana cenę 🙂 Mi jednak coś w foncie nie pasuje nie wiem co, może go troszkę zmniejszyć? może nałożyć na niego jakaś teksturę, może dodać jakiś lekki cień, może zmienić kolor, dać gradient nie wiem XD No ale nie ma co sobie tym zaprzątać głowy 🙂 Nie napisałem, że muzyka zła tylko że mogli to lepiej nagrać (chyba nie użyto „żywych instrumentów) no i jakość mp3 112 kbit/s, ale to chyba tylko do dema tak wrzucili żeby mniej zajmowało. No możesz zapytać jak to robia,… Czytaj więcej »
Piotr "Jasiek" Próchnicki
Gość
Planuje napisać porównanie do moich wspomnień z Quake 3 Arena jak już wyjdzie. Na razie daje na luz, bo przez ostatnie trzy dni spędziłem dokładnie 5 razy więcej czasu na pisaniu, niż na graniu 🙂 Idę próbować levelować w LoTRO. Jeżeli znasz takiego, to dawaj namiar, podrzucę im go C: Planują go zmniejszyć jakby co, już przyjęli sugestię 🙂 Nie chce się bawić w datamining 🙂 Pokazali to co chcieli, ja to szanuje i wspieram. Jakby chcieli pochwalić się bardziej, to już byśmy to pewnie widzieli. No i boję się spoilerów z gry, która dopiero wyjdzie :X Przynajmniej mam taką… Czytaj więcej »
Nok
Gość

E tam od razu spoilery… 🙂 Jutro podeśle namiary na lektorów. Może zrobią polski trailer 🙂 A twórcą gry życzę uzbierania odpowiedniej sumy 🙂

Nok
Gość

e-mail poszedł.

Piotr "Jasiek" Próchnicki
Gość

Jaki jesteś?
Jesteś świetny! 😀

Dzięki, poszło już dalej.

Za bonusa też dziękuje 🙂 Zapomniałem w mailu zwrotnym tego napisać 🙂

Pejcz
Gość

nie lubię gier point and click bo zanim znajdziesz tych parę pikseli odpowiadających za potrzebny przedmiot, stracisz multum czasu. Minęło z dobrych 5 – 7 lat odkąd ostatnio próbowałem grać w tego typu gry. Myślę że czas dać szansę następnej generacji P’n’C. Gra wydaje się być na tyle obiecująca że dam jej szansę. Jutro obczaję demko i jeśli będzie tak dobre jak je opisujesz, to na pewno dorzucę parę groszy 🙂

Piotr "Jasiek" Próchnicki
Gość

Bardzo dużo od wtedy się zmieniło. Zresztą, klasyczne point ‚n click dzisiaj są chyba rzadkością. Rządzi masa gier HOPA i gry od Telltale, co IMHO są bardziej interaktywnymi serialami.

Podziel się wrażeniami jak się pobawisz 😀

Nok
Gość

Wygląda na to że już uzbierali wymaganą sumkę 🙂 Może wypuszcza polski trailer 🙂

Piotr "Jasiek" Próchnicki
Gość

Byłoby genialnie 🙂

Pejcz
Gość
Właśnie zrobiłem demko. Powiem że za 5 min gameplay’u gierka zacna. Mroczna i klimatyczna. Zagadki trochę za proste – ale mam nadzieje ze to tylko dla tego aby nie zniechęcić potencjalnych graczy, a w dalszej części gry będzie trzeba bardziej wysilić szare komórki. Ogólnie duży plus za ładnie zrobioną scenerię i całkiem przyjemne wprowadzenie do fabuły (mimo że trochę płytkie i mało innowacyjne). Widzę duży potencjał, który mam nadzieję że nie zostanie zmarnowany przez czcze teksty, denną fabule i proste lub kompletnie wyjęte z dupy, nielogiczne zagadki. Widzę dużo możliwości, że tak powiem światełko w tunelu. Oby się tylko nie… Czytaj więcej »
wpDiscuz