NEWS: Badania wpływu gier komputerowych na zachowanie: brak widocznego wpływu.

Niedawno przedstawione badania wpływu gier komputerowych pokazały, że nie istnieje związek między graniem w brutalne gry komputerowe a tendencją do zachowań uznanych za aspołeczne/antyspołeczne.

Badania wpływu gier komputerowych
Uniwersyet w Queensland – miejsce przeprowadzenia eksperymentu

Badania wpływu gier komputerowych na wzrost zachowań antyspołecznych były prowadzone na Uniwersytecie w Queensland i polegały na badaniu zachowania graczy po graniu w różne gry, zarówno agresywne (Grand Theft Auto 4,Call of Duty: Black Ops i Lamers), jak i spokojne (World Of Zoo,Portal 2 i Lemmings).

Same testy były inspirowane przeprowadzonymi i opisanymi w opublikowanym w 2010 roku „Journal of Experimental Social Psychology” badaniami wpływu gier komputerowych na zachowanie graczy.

Na wypadek, jakby ktoś chciał zapoznać się bliżej z metodologią i dokładnymi wynikami badań, to są one dostępne pod tym adresem.

Dobra, co z tego wynika? Najnowsze przeprowadzone badania wpływu gier komputerowych na zachowanie graczy nie mogą być rozstrzygające: w końcu to tylko jedno badanie. Jednakże, jak sami badacze przyznają w komentarzu do wyników eksperymentu, pokazuje to, że dotychczasowa nagonka na elektroniczną rozrywkę może być bardziej niż przesadzona.

Ja i tak czekam na kolejną masakrę w USA, gdzie wina zamiast na broń palną pójdzie na Counter-Strike’a.

 

Autor: Jasiek a.k.a Yeti

Bloger-amator, kiedyś student dziennikarstwa. Teraz sprzedawca giereczek i klocków Lego czekający ciągle na wenę i czas by coś napisać.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz